انتشار کتاب در زمینه شبکه های هوشمند توسط استاد و دانشجویان گروه قدرت

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۰:۱۵ کد : ۴۹۸۰ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۴۲۴
کتاب تخمین و رویت حالت سیستم و کاربردهای آن در شبکه های الکتریکی هوشمند نوشته آقای دکتر قاسم زاده، امین محمد پور شتربانی و ثمین ابراهیم سرخابی توسط انتشارات فروزش منتشر شده است.
انتشار کتاب در زمینه شبکه های هوشمند توسط استاد و دانشجویان گروه قدرت
کتاب تخمین و رویت حالت سیستم و کاربردهای آن در شبکه های الکتریکی هوشمند
نوشته آقای دکتر قاسم زاده، امین محمد پور شتربانی و ثمین ابراهیم سرخابی توسط انتشارات فروزش منتشر شده است.

متن پشت جلد کتاب بدین صورت است:
 

روش اساسی مطالعه‌ی یک سیستم و طراحی کنترل‌کننده، استفاده از معادلات فضای حالت در حوزه‌ی زمان است. روشِ طراحی کنترل‌کننده‌ی فیدبک حالت، به اطلاعات تمامی متغیرهای حالتِ سیستم نیاز دارد. در صورتی‌ که نتوان تمامی این حالات را اندازه‌گیری کرد، روش کنترل‌کننده‌ی فیدبک حالت، ناگزیر ملزم به تخمین و یا رویت برخی متغیرهای حالت خواهد بود. سیستمی که متغیرهای حالت را بر اساس اندازه‌گیری برخی از آن‌ها تخمین می‌زند، رویت‌گر حالت نامیده می‌شود.

هم‌اکنون، با توجه به گسترش و نیل ساختار شبکه‌های الکتریکی مرسوم به سمت شبکه‌های الکتریکی هوشمند، تخمین و رویت حالت نقشی اساسی در تحقق مفهوم هوشمندی ایفا می‌کند. رویت‌گر حالت با اهدافی شامل کاهش هزینه‌های اندازه‌گیری و ارتباطات مخابراتی، افزایش قابلیت اطمینان، ساخت مدل دینامیکی از سیستم و بهبود مقاومت سیستم در برابر نامعینی‌ها و اغتشاشات در شبکه‌های الکتریکی هوشمند قابل استفاده است.

این کتاب با هدف مرور و گردآوری ساختارهای مرسومِ رویت‌گرهای خطی و غیرخطی و معرفی کاربردهای آن‌ها در شبکه‌های الکتریکی هوشمند و با تالیف، تدوین و جمع‌آوری نتایج مقالات و کتب مهم در زمینه مذکور، مورد تحریر قرار گرفته است.


( ۱ )

نظر شما :